7 maj 2012

Nu har fyra dagar gått efter operationen. Första dygnet sov jag nästan hela tiden. Andra dygnet hade jag rätt mycket ont, men var uppe ibland. Fick i mig kanske 800 ml vätska men blev sedan så mätt att det gjorde ont. Jag fick ligga kvar två nätter eftersom de tydligen fick sy mina tarmar lite extra, men på lördagen var jag så pass pigg att jag kunde åka hem. SKÖNT.

Det är skönt att det är gjort nu och att allt gick bra. Men det har varit väldigt tuffa första dygn. Jag har varit rätt melankolisk (rätt väntat, iofs, med ett så stort ingrepp - dessutom frivilligt). Och haft en del ont. Men mest av allt har jag haft svårt att få i mig all vätska jag ska peta i mig varje dygn. Vad jobbigt det är! Är mätt och uppblåst precis hela tiden. Varje gång jag "ätit" något måste jag lägga mig raklång och sträcka ut kroppen. Kan inte förstå att jag ska kunna äta mat om ett par veckor.

Men jag antar att det här är normalt. Eftersom jag inte kan spola fram tiden får jag försöka hålla ut. Tids nog är även den här första tiden över.

Inga kommentarer: