20 mars 2012

Jag tycker det är så jobbigt att GBP verkar vara det värsta normalviktiga kan tänka sig som åtgärd mot övervikt. Skitjobbigt tycker jag det är. Det är så svårt att förklara. Hur förklarar man att man inte klarar att göra sig av med nästan 70 kg:s övervikt på egen hand? Att det inte är ett förhastat beslut? Att man kämpat mot och hatat sin kropp och sin övervikt i nästan ett helt liv? Att man faktiskt själv också tycker att det är otäckt och läskigt, men att man inte vet någon annan jävla utväg?

Jag önskar att jag kunde få alla att förstå. Just nu känner jag bara att jag inte vill förklara för någon mer, alls, någonsin. De kommer aldrig att förstå, de kommer alltid tycka att det är en så hemsk åtgärd.

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Jag förstår hur du menar och det kan inte vara skoj att vara ifrågasatt från de i sin omgivning.

Men sen har man ju sin egen skam över att "jag klarade det inte själv"

Jag har också haft de känslorna. Jag är inne på min tredje vecka som opererad och jag säger att det är det bästa jag har gjort.
Jag har lagt till dig på min gbp lista på min blogg.

Lycka till med din operation.

Min egen hälsa sa...

Skönt att du säger att det är det bästa du har gjort. Jag har bestämt mig och nu har jag fått datum också (3 maj), men det är ändå mycket frågor, tankar och känslor. Tack för stöd!

Fru Mazarin sa...

Hej du

Det är svårt för normalviktiga att förstå varför man vill genomgå en GBP tror jag. Jag har haft turen att ha jordens stöd från verkligen alla runt mig, även de jag trodde skulle tycka att det var kass. Men jag har varit väldigt öppen med det i min omgivning och svarat på samma frågor om och om igen och när man förklarar så förstår folk.

Men du måste göra det för DIN skull och ingen annans. Och jag håller tummarna för dig :)

Min egen hälsa sa...

Det är väl det där jag drar mig för - att berätta, vara öppen, svara på frågor. Önskar att jag bara kunde säga det en gång för alla så var det ur vägen. Eller helst inte säga något alls, men det vill jag ju inte egentligen. Jag vet att stöd finns om jag bara öppnar upp för det.

Tack för tummar!