20 mars 2012

Jag har haft mötet med diabetesläkaren på St Göran, det var förra veckan. Det gick bra tycker jag, hon var vettig och vi hade ett bra samtal. Alla mina blodprov och världen såg bra ut, skönt! Vi pratade mycket om min "historia" och om vad jag gjort tidigare för att gå ner i vikt osv. Jag tycker själv att jag landat rätt bra i mig själv och inte längre äter för annat än energi och att stilla hunger, jämfört med hur jag åt som yngre. Hon höll med och sa att jag hade kommit långt och att operation kunde hjälpa mig bra. Hjälpa mig att få en kickstart på mitt nya liv. Jag håller med. Jag har konstaterat att det är så här jag ser ut nu, och att jag måste gå ner i vikt. Operationen känns som det rätta verktyget för mig.

På måndag (26 mars) ska jag träffa kirurgen för konsultation. Om det blir grönt ljust där så återstår att få datum för op, och att träffa dietisten innan dess.

Är så inställd på detta nu. Har tänkt på det över ett år och läst på allt jag kan hitta. Vill bara att det ska bli av nu, väntan är jobbig även om den faktiskt inte varit särskilt lång. Remissen från VC skrevs ju så sent som den 1 februari.

Inga kommentarer: