29 feb. 2012

Jag har nu varit på infomöte på St Görans. Det var ett möte fullproppat med information. Jag saknar ändå den kritiska delen lite, det är mycket prisande av metoden. Som förvisso verkar väldigt framgångsrik, men som ju samtidigt är väldigt riskfylld.

Jag tänker mycket på hur lite man vet om framtiden, hur GBP-opererade har det efter 30 år, 50 år. Det vet vi inte än eftersom det är en relativt ny metod. Jag kan mycket väl tänka mig att investera ett flertal år för att äntligen bli normalviktig och hälsosam, men har så svårt att veta hur det här kommer påverka mitt liv om tio, tjugo år. Kanske inte alls? Som vanligt vore det skönt med svar på förhand.

Men det lutar åt operation. Jag tycker det är så himla läskigt, men ser ärligt talat inte någon annan utväg.

Återbesök till kirurgen om några veckor.

4 kommentarer:

emma-isabella sa...

Tråkigt att du inte ser nån annan utväg.. en sån operation är ju bara ett verktyg och inte alls bra. Men jag hoppas att det hjälper dig.
:)
kramis och pepp

Min egen hälsa sa...

Vad menar du med inte alls bra?

Alla metoder är verktyg.

Ellinor sa...

Jag håller med dig Min egen hälsoresa. Vad menar du med det emmaisabella?
Det är en jättebra metod och allt som fungerar är bra.

Min egen hälsa sa...

Absolut, allt som fungerar och leder till ett hälsosammare liv är bra.